dziewczyna

Czy dieta bez ćwiczeń ma sens?

Bardziej przeciwnik siłowni niż fan? W porządku! Możesz schudnąć bez podnoszenia ciężarów lub – co gorsza – wykonywania ćwiczeń cardio.

Z nadejściem nowego roku możesz chcieć zrzucić kilka funtów w mgnieniu oka. Zapewniamy, że Twoje cele są osiągalne w 100 procentach. Potrzebujesz tylko kilku zdrowych wskazówek i sztuczek w rękawie.

1. Zwolnij podczas posiłków

Postawienie na talerzu porcji dla wojska nigdy nie jest dobrym pomysłem. Posiłki to nie wyścig, więc zwolnij. Twój mózg nie nadąża. Poważnie: wykazano, że wolniejsze jedzenie zmniejsza spożycie kalorii i sprawia, że ​​ludzie czują się bardziej najedzeni. 

Więc poświęć trochę czasu na przeżuwanie. Jeśli masz zwyczaj szybkiego zjadania, liczenie, ile razy przeżuwasz każdy kęs, może pomóc Ci nabrać zdrowego nawyku.

2. Wejdź do kuchni

kuchnia

Gotowanie to nie tylko wspaniały sposób na zaimponowanie drugiej połówce. Może również zdziałać cuda w talii, nie wspominając o portfelu. W rzeczywistości ludzie, którzy gotują częściej, jedzą zdrowiej i jedzą mniej niż ci, którzy jedzą poza domem.

To ma sens: kiedy to Ty stoisz za kuchenką, kontrolujesz, co trafia na Twój talerz. Nie musisz być najlepszym szefem kuchni, aby ugotować coś smacznego, a od czasu do czasu możesz zjeść posiłek w restauracji. Po prostu staraj się jeść więcej posiłków w domu niż poza domem.

3. Nie unikaj wagi

Chociaż to więcej niż tylko liczba, waga nie kłamie. Udowodniono, że codzienne ważenia pomagają ludziom schudnąć i utrzymać wagę.

Biorąc to pod uwagę, nie przejmuj się codziennymi wahaniami. Hormony, zatrzymywanie wody lub spożywanie zbyt dużej ilości soli mogą od czasu do czasu zwiększać tę liczbę.

Jeśli masz zamiar ważyć się każdego dnia, postaraj się to zrobić rano, przed posiłkiem. Konsekwencja jest kluczem do dokładnego śledzenia postępów.

4. Bądź szczery w kwestii podjadania

Chociaż przekąska tu i tam jest w porządku, łatwo może wymknąć się spod kontroli. Jeśli jesteś seryjnym miłośnikiem przekąsek, spróbuj je kontrolować.

Może to zabrzmieć dziwnie, ale powiedzenie sobie lub komuś innemu, że masz zamiar zjeść przekąskę, sprawi, że zatrzymasz się i zastanowisz, ile razy każdego dnia się to dzieje.

5. Rozmiar ma znaczenie

makaron z kurkumą

Wielkość porcji nie jest jedyną wielkością, którą chcesz mieć na oku, próbując schudnąć. Warto zauważyć, że z biegiem lat przeciętny talerz obiadowy powiększył się, podobnie jak średnia waga człowieka.

To nie jest zbieg okoliczności. W rzeczywistości jedzenie z mniejszych talerzy może skłonić mózg do myślenia, że ​​jesz więcej niż w rzeczywistości, co może być szczególnie pomocne w przypadku deserów i mniej zdrowej żywności.