dieta lekkostrawna

Dieta lekkostrawna – co jeść?

Czy próbujesz wyeliminować istniejące problemy trawienne, czy szukasz czegoś, co możesz szybko strawić przed treningiem, ważne jest, aby znaleźć pokarmy, które są łatwe do strawienia i które rzeczywiście lubisz. Chcesz mieć również pewność, że zapewniają one optymalne wartości odżywcze, które pozwoli Ci przetrwać dzień.

Te zdrowe pokarmy łatwo się trawią i dają wystarczająco dużo mocy, aby przetrwać nawet najbardziej intensywny trening:

Dieta lekkostrawna – co jeść?

 1. RYŻ

Zarówno brązowy, jak i biały ryż są doskonałe dla twojego układu pokarmowego. Ryż biały jest łatwiejszy do strawienia, ale ryż brązowy zawiera jeszcze bardziej imponującą listę składników odżywczych, więc wybierz swój rodzaj ryżu na podstawie tego, co jest dla Ciebie najważniejsze.

2. TOST Z MASŁEM

W pewnym momencie, gdy bolał Cię brzuch lub miałeś grypę, prawdopodobnie skończyłeś jedząc zwykły tost lub tost z samym masłem, aby poczuć się lepiej. Powodem tego jest fakt, że tosty są pełne prostych węglowodanów, które pomagają w funkcjonowaniu układu pokarmowego.

Oczywiście, biały chleb ma cały zestaw potencjalnych negatywnych skutków, a gluten w chlebie jest często przyczyną problemów żołądkowych. Jeśli to możliwe, zdecyduj się na chleb brązowy, a jeśli nigdy nie próbowałeś chleba bezglutenowego, może spróbuj!

3. JOGURT

jogurt

Jogurt jest zarówno łatwy do strawienia, jak i pełen dobrych bakterii, które faktycznie pomagają żołądkowi trawić także inne rzeczy. Postaraj się trzymać jogurtu bez dodatków smakowych, ponieważ są one dostarczane z dodatkowym cukrem, który może ci szkodzić, ale nie krępuj się dodać trochę owoców, aby uczynić z niego bardziej smaczną przekąskę.

4. ORZECHY

Dopóki nie jesteś uczulony, orzechy są niezwykle łatwo strawne, podobnie jak większość nasion. Pokarmy te zawierają szereg kwasów tłuszczowych omega 3, które dość łatwo się trawią, a wiele z nich zawiera również naturalne oleje, które poprawiają ogólne trawienie.

5. JAJKA

jajka na miękko

Nie bez powodu jajka są częścią tak wielu tradycji śniadaniowych: są niewiarygodnie łatwo strawne i pełne białka.

6. OWSIANKA

Czy owsianka jest łatwa do strawienia? Ze względu na ilość dodanego cukru, owies i aromatyzowany miód, jest jednym z najłatwiej strawnych pokarmów na świecie. Jest to również jedno z najbardziej pożywnych ziaren.

7. AVOCADO

koktajl z awokado

Nie można przecenić korzyści zdrowotnych awokado. Zawiera ono szeroką gamę składników odżywczych, a także szereg zdrowych tłuszczów, które ułatwiają ich trawienie.

8. INDYK

Indyk jest chudym mięsem i jednym z najzdrowszych mięs, jakie można faktycznie spożywać, zwłaszcza po upieczeniu lub ugotowaniu.

9. KAPUSTA KISZONA

Kapusta kiszona jest niesamowicie łatwa do strawienia. Kapusta kiszona to przefermentowana kapusta, a przefermentowane pokarmy są w rzeczywistości doskonałym źródłem dobrych bakterii, które pomagają w trawieniu.

10. KRAKERSY SOLONE

Super prosty węglowodan zapakowany w potas – słone krakersy są łatwe do strawienia i stanowią jeden z najlepszych pokarmów, gdy masz np. bóle brzucha.

11. KURCZAK

Kiedy nie jest smażony, kurczak jest jednym z najłatwiejszych do strawienia pokarmów. Jako chude mięso jest również doskonałym wyborem dla zdrowia i utraty wagi. Warto go piec lub gotować dla najłatwiejszego trawienia.

12. ŁOSOŚ

łosoś

Łosoś jest jednym z najpopularniejszych rodzajów ryb i nie bez powodu jest to jedna z najlżejszych ryb, dzięki czemu jest niezwykle łatwo strawna. Białe ryby są również łatwe do strawienia.

Są to tylko nieliczne z wielu pysznych i pożywnych pokarmów, które można łatwo strawić. Niezależnie od tego, czy zmagasz się z problemami trawiennymi, czy po prostu szukasz zdrowych posiłków do zjedzenia przed treningiem, stworzenie planu posiłku, który pokochasz i będziesz w stanie lekko strawić, jest niezwykle łatwe.