grilowane warzywa

Jak grillować warzywa?

Zrób miejsce na grillu na warzywa, abyś mógł doświadczyć, jak karmelizujące płomienie i dotyk dymu poprawiają smak nawet najbardziej codziennych produktów. Podamy proste wskazówki, które pomogą Ci grillować wszystkie rodzaje warzyw w celu uzyskania najsmaczniejszych dań, a także przepisy na nasze najpopularniejsze warzywa z grilla.

Najlepsze warzywa na grilla

Sporo warzyw dobrze smakuje na grillu, ale niektóre naprawdę się wyróżniają, w tym szparagi, kukurydza, bakłażan, grzyby, papryka, cebula, buraki, a nawet kapusta.

Jak grillować warzywa?

Istnieją techniki przygotowywania idealnie kruchych i chrupkich grillowanych warzyw: bezpośrednio na grillu nad źródłem ciepła i pośrednio na patelni grillowej. Oto jak korzystać z dwóch metod:

Grillowanie bezpośrednie

  1. Pokrój większe warzywa (takie jak bakłażany, dynia i cebula) na mniejsze kawałki; im większa powierzchnia dotyka grilla, tym bardziej karmelizowanego smaku nabiera potrawa. Kawałki powinny być na tyle duże, aby nie spadały między kratki.
  2. Większość warzyw usmaży się lepiej i rzadziej przywiera do rusztów, jeśli najpierw zostaną zamarynowane lub lekko posmarowane olejem kuchennym. Do marynowania pokrojonych warzyw zastosuj torebkę z zamkiem błyskawicznym i dodaj oliwę z oliwek, sól i pieprz. Wstrząśnij, aby wszystko wymieszać.
  3. Małe warzywa, takie jak pomidorki koktajlowe lub pokrojone warzywa, najlepiej sprawdzają się jako szaszłyki.
  4. Grilluj na średnim ogniu, aż warzywa osiągną pożądaną kruchość.
  5. Miej oko na swoje warzywa. Czas grillowania różni się w zależności od warzywa: delikatne warzywa, takie jak szparagi i pomidory, zajmują mniej czasu, podczas gdy twardsze, gęstsze warzywa, takie jak ziemniaki, zajmują trochę więcej czasu.

Grillowanie pośrednie na patelni grillowej

warzywa z grilla
  1. Zacznij od patelni grillowej lub jednorazowej tacki z folii aluminiowej.
  2. Pokrój warzywa na taką samą grubość, aby zapewnić równomierne grillowanie.
  3. Wymieszaj warzywa z oliwą, solą i pieprzem.
  4. Podziel warzywa według wielkości i gęstości, umieszczając bardziej gęste warzywa, takie jak marchew i ziemniaki, na jednej patelni grillowej, a bardziej miękkie warzywa, takie jak szparagi i fasolka szparagowa, na osobnej patelni. Gęstsze warzywa gotują się dłużej.
  5. Gotuj na średnim ogniu.
  6. Obracaj warzywa, od czasu do czasu potrząsając patelnią, aby się nie sklejały. Gotuj, aż osiągną pożądaną delikatność.

Jak długo grillować warzywa?

Różnorodność warzyw, które można grillować, nie ma końca, ale to właśnie te warzywa uwielbiają domowi kucharze. Nawet najbardziej zagorzałych mięsożerców skusisz, gdy zobaczą i poczują zapach pysznych warzyw schodzących z grilla. Nie wiesz, jak długo grillować każde warzywo? Czytaj dalej!

Kukurydza 

Idealna do grillowania, kukurydza ma nawet własne opakowanie. Zapoznaj się z tymi wskazówkami dotyczącymi grillowania kukurydzy na trzy różne sposoby.

Czas grillowania: 10-15 minut, od czasu do czasu obracając

Grillowane szparagi

Łatwe i szybkie do grillowania, szparagi nie wymagają przygotowania. Wystarczy doprawić solą i pieprzem i rozłożyć łodygi na lekko naoliwionych rusztach do grillowania.

Czas grillowania: 4 minuty

Cukinia z grilla

Cukinia świetnie smakuje z grilla, najlepiej smaży się pokrojona w długie paski.

Czas grillowania: 4-5 minut z każdej strony

Grillowane Pomidory

Może wydawać się, że pomidor, częsty towarzysz kukurydzy, nie nadający się do grillowania, ale wychodzi zaskakująco dobrze. Grilluj połówki pomidora z każdej strony dla najlepszych rezultatów.

Czas grillowania: 5 minut z każdej strony.

Pieczarki z Grilla

Grillowanie wydobywa również to, co najlepsze w większości grzybów, zwłaszcza w pieczarkach.

Czas grillowania: 2-3 minuty z każdej strony.

Warzywa, których należy unikać

ogórek

Ogórki, seler i większość warzyw liściastych nie radzą sobie tak dobrze na grillu ze względu na dużą zawartość wody. Oczywiście wyjątkiem jest sałata rzymska, która wychodzi na grillu doskonale!

3 ulubione sposoby serwowania grillowanych warzyw

  1. Podawaj grillowane warzywa z odrobiną octu balsamicznego i oliwą z oliwek.
  2. Dodaj grillowane warzywa do zielonej sałatki, wrapów, kanapek i omletów.
  3. Ciesz się nimi z hummusem oraz innymi dipami i pastami do smarowania.